5 alaplépés, amelyek kihagyhatatlanok a tavaszi alakformálás során

A naptár szerint vészesen közeleg a tavasz – annak ellenére is, hogy leginkább nagykabátot hordunk –, ezért nem árt, ha elkezdesz felkészülni a következő hajrára. Nem akarjuk megmondani mit tegyél, de segítünk pár tippel. Nem kell fitneszmodell alkatot produkálnod, de ha benned is dolgoznak az átalakulás gondolatai, ezt a pár, alapvető dolgot érdemes betartanod.

0
131
tavaszi alakformálás

Becsült olvasási idő: 4 perc

Alakformálás érdekében fejben legyél rendben

Valójában nem ez az első pont, amire feltétlen gondolnánk, amikor életmódváltásról, alakformálásról esik szó. Pedig igen fontos momentum, hogy először fejben tedd helyre magad. Mi a célod? Időlegesen, hirtelen felindulásból alakot formálnál, vagy életmódot akarsz kialakítani? Hajlandó vagy olykor áldozatot hozni ahhoz, hogy el is érd, amit kitűztél? Tény, hogy egy átalakulást nem egyszerű mindig higgadtan, tiszta fejjel csinálni. Sőt, teljesen normális, ha olykor kételyeid támadnak, vagy elkezdesz átmenni Szörnyellába. De ha motiválod és naponta megerősíted, előrelendíted magad, könnyedebben tudod majd venni a buktatókat.

Tipp: nézz motivációs videókat, olvass el cikkeket sikersztorikról és írd ki magadnak a tippeket, főként azokat, amik a nehéz pillanataikban segítettek a fogyókúrázóknak.

Az izmok sem tunyulhatnak

Mindennek az alfája és ómegája. Nem csak a test átalakulásához, de az állóképesség miatt is elengedhetetlen a rendszeres edzés. Testtípusoktól (mezomorf, ektomorf, endomorf), és szervezettől függően alakul át a test; van olyan személy, akinek csak a diéta segít, mások elmennek egyszer kondizni és szálkás lesz az alkatuk. A legfontosabb, hogy megtaláld a saját sportod, ami a leginkább kikapcsol, és formába hoz téged, így sokkal szívesebben fogod űzni.

Tipp: ha már unod a hagyományos, megszokott mozgásformákat, próbálj ki újakat, akár a konditeremben, akár a szabadban. Válassz ki egy napot a héten, ami majd erről a felfedezésről szól.

Tápanyagdús, mértékletes étrend

Állj meg egy pillanatra, és gondold át: életedben ezidáig összesen hány fajta diétát próbáltál ki? A diéta felkapott dolog, trendi valamilyen formáját követni, de ez mindig csak időszakos dolog. Mivel a testünk egy intelligens rendszer, pontosan tudja mire van szüksége, éppen ezért a sok ideig tartó megvonásra sem reagál túl jól. A legjobb, ha egy életmódot alakítasz ki magadnak, amiben helyet kapnak az egészséges ételek és a mértékletesség.

Tipp: a fogyókúra során mindenre odafigyelni komoly összeszedettséget igényel. Tölts le egy kalóriaszámláló appot, ami napi maximum 10 percnyi pötyögést vesz el az életedből, cserébe viszont folyamatosan végigkövetheted a tápanyagbeviteledet.

Diéta helyett egyensúly: ez hozza meg az eredményt.

Tisztulás kívül-belül

Ha rajta vagy a teljes átalakulás projekten, akkor a nyirokmasszázst se hagyd ki a sorból. A nyirokkeringés fokozását előidéző művelet által a szövetek között felgyülemlett felesleges folyadék, valamint a méreg-és salakanyagok könnyedén távozhatnak. Fontos, hogy bőséges folyadékfogyasztással kell ezt a folyamatot megtámogatni, hiszen ez szükséges az említett anyagok kiürüléshez.

Tipp: a látható eredmény érdekében a nyirokmasszázst érdemes akár hetente-kéthetente beilleszteni a menetrendbe.

A verejtékezés is segít

Talán nem meglepő, de az infraszauna is fontos kiegészítő eleme a fogyókúrának. Az infraszauna nem a levegőt, hanem a testet melegíti fel, így mélyebb rétegeket ér el, ezáltal fokozza a vérkeringést. A legfontosabb, hogy fokozza az izzadást, ami a masszázshoz hasonlóan szintén a méreg-és salakanyagok távozását idézi elő.

Tipp: bőséges folyadékfogyasztás mellett szintén hetente igénybe lehet venni.

Forrás: https://fitletters.hu

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Please enter your comment!
Please enter your name here