Aerobik, mitől annyira népszerű?

Az aerobik zenére végzett dinamikus, ritmikus sporttevékenység, sport és táncmozdulatok keveréke. Általában csoportos környezetben végzik, amelyet egy oktató (fitnesz-szakember)vezet. A nyolcvanas évek vége óta nagyszerű fizikai edzést jelent a nagyközönség számára illetve versenyző sport is.

0
53

Becsült olvasási idő: 7 perc

Mind a kifejezést, mind a specifikus módszert egy gyakorló fiziológus fejlesztette ki látva, hogy néhány kiváló izomerős ember még mindig hajlamos rossz teljesítményre olyan feladatoknál, mint a hosszú távú futás, úszás és kerékpározás.  Az általános lakosság erőnlétét és aktivitását növelte az akkori futási, sétáló, úszási és kerékpározási programja. Majd az aerobik Jane Fonda videóival vált világszerte népszerűvé.

Íme a legelső Jane Fonda videó, amivel az aerobic világhódító útjára indult.

 

A gyakorlók különböző rutinokat hajtanak végre, amelyek különböző táncszerű gyakorlatokat, táncelemeket tartalmaznak, mint a fordulók, a mambók és a stompek sorozathoz kötve. Az oktató készíti el a koreográfiákat, amelyeket együtt kell végrehajtani, megismételni általában négy és nyolc ütemű lépéseket alkalmazva. A koreográfia összetettségétől függetlenül a legtöbb oktató különböző lehetőségeket kínál az intenzitás/táncok különböző szintjeihez. A kiegyensúlyozott aerobik összetevői a bemelegítés, kardio vaszkuláris kondicionálás, izomerő és kondicionálás, lehűlés és nyújtás, rugalmasság.

És így néz ki egy modern aerobic edzés.

 

Az edzések általában 30-60 perc hosszúságúak és tartalmazhatnak olyan felszerelést, mint kis súly, gumikötél, karika, lépcső, stb. Következő elemekkel bírnak: dinamikus és statikus erő, ugrások, lendítések, rúgások, egyensúly és rugalmasság. A sport aerobiknak állami, országos és nemzetközi versenyek vannak, de nem olimpiai sport. Mint más erőteljes mozgásforma kalóriát és zsírt éget. Az elégetett kalóriák száma a mozgások sebességétől, a lépés magasságától, a testmozgás hosszától és a személyek magasságától, súlyától függ.

Az aerobik számtalan előnye közül néhány:

  • egyesíti a ritmikus aerob gyakorlatot a nyújtással és az edzéssel kapcsolatos rutinokkal
  • javítja a fitnesz minden elemét (rugalmasság, izomerő és szív- és érrendszeri fitnesz)
  • segít kalóriát és zsírt égetni
  • megelőzi a betegségeket
  • előmozdítja a fizikai edzettséget
  • a step aerobik megerősíti a térdet támogató izmokat

A Fitness 2000 edzőteremben az alábbi aerobik órák is megtalálhatóak:

  • step, azaz lépéses aerobik egy emelt platform (műanyag lépcső) használatával, amelynek magassága igazítható.
  • freestyle aerobik, melyben a csoportos oktató koreográfiákat készít, illetve testtömeg-gyakorlatokat használ az izmok erősítésére.
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Please enter your comment!
Please enter your name here