Alvászavar tünetei

0
16
Alvászavar tünetei

Az alvás az egyik legfontosabb életszükséglet, melynek hiánya jelentősen kihat szervezetünkre. Legalább olyan jelentőséggel bír, mint az oxigén, a folyadék vagy akár a táplálék hiánya. Alvásproblémák mellett nem marad elegendő energiánk sportolni, mozogni, pedig rendszeres testmozgás az egyik legjobb ellenszere a rossz alvásnak.

Mivel mindannyian mások vagyunk ezért a nyugodt alvás feltételei is változóak. De honnan ismerheted fel, hogy alvászavarod van?

A kérdés megválaszolása nem is olyan egyszerű. Ugyanis nincs éles határ a kialvatlanság és az alvászavar tünetei között. Mégis vannak azonban olyan jellemzők melyek felismerhetőek és leküzdésére lépéseket kell tenni.

Nézzük az alvászavar tüneteit!

  • Már hosszabb ideje tart és negatívan befolyásolja hétköznapjainkat.
  • Furcsa  viselkedés, amelyet már mások is észrevesznek.
  • Gyakran tapasztalunk napközben aluszékonyságot.
  • Időnként tudatunk kihagy, hallucinációk jelentkeznek.
  • Gyakori hangulatingadozást tapasztalunk.
  • Egyéb betegségek jelentkeznek, mint például magas vérnyomás, pajzsmirigy problémák.

Ide kattintva olvashatsz az éber alvás okairól is, a jó hír, hogy megszüntethetőek.

Az álmatlanság hátterében sok tényező állhat. Ilyen lehet egy stresszes időszak az életünkben, ami adódhat munkahelyi konfliktusokból, vagy éppen  magánéleti válságból. De okozhatja akár egy tartalmában felzaklató film is, ilyenkor csak megszakításokkal tudunk aludni.

Nagyon fontos lenne, ha be tudnánk építeni az életünkbe a rendszeres testmozgást, hiszen talán az egyik leghatékonyabb módszer az álmatlanság ellen! Mindenki számára létezik olyan mozgásforma, ami kellemes, amiben örömét leli, felszabadítja a testet és a lelket. Lehet ez jóga, fitnesz, úszás, futás de akár valamilyen küzdősport is. A lényeg az ,hogy rendszeresen mozogj!

Vegyünk sorra néhány más módszert is álmatlanság ellen:

  • Az egészséges táplálkozás és az előbbiekben említett rendszeres testmozgás mellett csodákra képes!
  • Akkor pihenjünk le, ha már tényleg álmosak vagyunk.
  • Figyeljünk arra,hogy az igényeinknek megfelelő fény- és hőviszonyok legyenek.
  • Ha órákig forgolódunk, az nem vezet eredményre, ilyenkor inkább olvassunk egy keveset, igyunk meg egy pohár vizet és csak utána próbáljunk meg aludni.
  • Ne aludjunk túl sokáig akkor sem, ha ezt megtehetjük. Inkább feküdjünk le korábban, alvásminőségünk jobb lesz.
  • A langyos tej és a méz elegye igen hatékony, már elődeink is előszeretettel alkalmazták. De nyugodtan nézzünk körül a gyógynövény alapú étrend kiegészítők között is.

Az álmatlanság okai tehát sokfélék lehetnek Amennyiben a tünetek tartósan fennállnak , mindenképpen forduljunk orvoshoz. Az Így küzdhetsz meg az alvászavar tüneteivel című cikk feltárja előttünk lehetőségeinket.