Arnold féle “csaló” bicepsz kétkezes rúddal

Haladó testépítőknél néha jön a holt pont, ilyenkor érdemes a csaló bicepsz hajlításhoz fordulni. A gyakorlatot Arnold Schwarzenegger találta ki, de nem kezdőként és nem kezdőknek. Angol neve cheat curls.

0
357

Becsült olvasási idő: 2 perc

Cél: A lényeg, hogy nagy súllyal terheljük a bicepszünket, és végig feszítés alatt tartsuk.

Javasolt: Haladó testépítőknek.
Nem javasolt: Kezdőknek, nőknek.

Kivitelezés: A “csaló” bicepsz lényege, hogy nagyobb súlyt mozgatunk meg úgy, hogy nem törekszünk szabályosságra és teljes mozgástartományra, viszont a bicepszünk a mozgástartomány egyetlen pontján sem pihen meg. Nem hagyjuk pihenni az alsó holtponton, és a felsőn sem.

Javasolt súly: Edzésterv függő

Tipp: A testünkkel adhatunk egy kis extra lendületet, így nagyobb súlyt tudunk megmozgatni.

Gyakori hibák: A bicepsz nem marad végig feszítve, túl nagy lendületet adunk altestünkkel, lefelé pedig “ejtjük” a súlyt, így nem érjük el a kívánt hatást, csak bohóckodunk. A másik gyakori hiba, hogy ha kezdőként próbálkozunk vele.

A videón látható gyakorlat nem Arnold csaló bicepsze, hanem az idiotizmus magas foka.

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Please enter your comment!
Please enter your name here