Bicepsz edzés állva kétkezes súlyzóval

Ez az egyik alapgyakorlat, amit bicepszünk edzésére alkalmazhatunk, ezért szabályos végrehajtása nagyon fontos. Angol megnevezése: Standing Barbell Curl. A helyes végrehajtást Stéger Zoltán személyi edző mutatja be.

0
217

Becsült olvasási idő: 2 perc

Cél: A bicepsz (kétfejű karizom), másodlagosan az alkar izmai.

A videón a bicepsz gyakorlat francia rúddal van végrehajtva, de egyenes rúddal ugyanígy kell kivitelezni.

Kivitelezés: Álljunk egyenesen, vállszélességben fogjuk meg a rudat, tenyerünk nézzen előrefelé. A karok a gyakorlat végrehajtása során végig maradjanak szorosan a törzs mellett. A kiinduló pozícióban a rúd ne érjen a combunkhoz, maradjon végig terhelés alatt az izom. A felső holtponton se pihenjen az izom, azaz ne emeljük teljesen függőleges helyzetbe. Fontos a lassú, szabályos mozgás.

Tipp: Legjobb, ha felváltva használjuk az egykezes súlyzókkal végzett gyakorlatokkal.

Gyakori hibák: A súlyzó rángatása, lendületből mozgatása. Ha nem marad mozdulatlan a felsőtestünk a gyakorlat nem éri el a kellő hatást. A másik gyakori hiba, hogy túl nagy súlyt teszünk fel, emiatt nem tudunk szabályosan dolgozni, így észrevétlenül lendületből végezzük a gyakorlatot.

Az alábbi videóban jól látható, hogyan nem szabad bicepsz edzést végezni!

 

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Please enter your comment!
Please enter your name here