Brokkoli

A brokkolinak vagy broccolinak annyi pozitív hatása van, hogy nem hagyhatjuk ki egyetlen diétás vagy fogyókúrás étrendből sem.

0
25
broccoli diéta, fogyókúrás étrend

Becsült olvasási idő: 7 perc

A brokkoli kalóriatartalma és előnyös hatásai miatt napjaink egyik divatos fogyókúrás élelmiszere. Diétás ételeink egyik gyakori kiegészítője könnyű emészthetősége okán.

A brokkoli összetétele (100 g)

  • Energiatartalom – 24 kcal!!!
  • Szénhidrát – 2g
  • Zsír – 0.2 g
  • Fehérje – 3.3 g
  • Rost 4 g
  • Ásványi anyagok – kalcium (kb 90mg), kálium (300-350mg) cink, króm, mangán, réz, szelén és vas.
  • Vitaminok –  C-vitamin, B1, B2, B3, B5-vitaminok, folsav és E-vitamin.

Kalóriatartalma és előnyös hatásai miatt napjaink egyik divatos fogyókúrás élelmiszere. Diétás ételeink egyik gyakori kiegészítője könnyű emészthetősége okán. Negatív kalóriás étel, ami azt jelenti, hogy alacsony kalóriatartalma miatt szervezetünknek több energia kell a feldolgozáshoz, mint amit általa beviszünk. Viszonylag magas fehérjetartalma izomépítésnél is hasznos. Hatékony fáradékonyságra, ízületi gyulladásokra és a vérszegénység, illetve pajzsmirigy túlműködés esetén is megoldást nyújthat.

Elkészítésénél főleg C-vitamin tartalmát érdemes figyelembe venni, ugyanis azt a túl magas hőmérsékleten kezelve elveszíthetjük. Legjobb, ha pároljuk gőz fölött, vagy elfogyasztjuk nyersen.

A brokkoli elkészítésének 5 alapvető módszere létezik, mint a kis videóból látható.

  1. Főzés
  2. Párolás
  3. Piritás
  4. Sütős
  5. Mikrózás

A Brokkoli eredete

Őshazája valószínűleg Olaszország, hazánkban az utóbbi évtizedekben vált népszerűvé.

Brokkolis ételek

Brokkolis csirkemell mikrózva

Energiatartalom: 500-600 Kcal
Fehérje: kb 80-100 g
Szénhidrát: kb 10 g
Zsír: kb 10 g
Ár: kb 800 Ft
Elkészítési idő: 10 perc

Hozzávalók(2 főre):

  • 30-40 dkg csirkemell
  • 1db tojás
  • 500 g mirelit brokkoli
  • Olaj 1 mokkáskanál
  • só, fűszerek

Elkészítés:

A mirelit brokkolit kivesszük a csomagolásból és forróvízzel leöblítjük. Ez azért szükséges, hogy a jégdarabok leolvadjanak róla. Lecsepegtetjük, és közben vékony csíkokra vágjuk a csirkemellet. beletesszük egy kisebb jénaiba, vagy egyéb mikrózható edénybe. Megszórjuk a fűszerekkel, a minimális étolajjal, majd összekeverjük és lefedve betesszük 2 percre a mikróba. Amíg a két perc letelik, a brokkolit átnézzük, maradt e rajta jég, ha nagyobbak a darabok fagyottan apróra vágjuk. Két perc elteltével kivesszük a csirkemellet és a fagyott brokkolit ráhalmozzuk a tetejáre, majd vissza az egész a mikróba és még 8-10 percig mikrózzuk. Az idő a teljesítménytől is függ, érdemes a legnagyobbra tenni. Ez idő alatt nyugodtan ott lehet hagyni. 10 perc elteltével lehet is enni.

Alkalmas önmagában is szigorú fogyókúrához ebédnek és vacsorának egyaránt, de akár apránként is meg lehet enni edzés előtt rizzsel dúsítva, vagy utána.

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Please enter your comment!
Please enter your name here