Csempéssz egy kis mozgást a mindennapjaidba!

0
13
Sport kezdése

Nagyon könnyű lebeszélni magunkat a testmozgásról. Ha bérelt lakásban lakunk a belvárosban, ha egy szép nagy kertes házban, kifogást mindig találunk, ha sportolásról van szó. Az alábbiakban összeszedtünk nektek 7 tippet, amivel motiválni tudjátok magatokat.

  1. Kezdj kis lépésekkel!

Sokan azért nem edzenek szívesen, mert „nem fér bele az idejükbe”. Ez többnyire csak önámítás. Nem kell minden nap órákat edzeni, vagy heti többször több órát, csak azért, hogy formában maradj. Ha el akarod kezdeni az edzést, apránként is megteheted. Egy 10-15 perces reggeli tornagyakorlat és egy kis esti futás vagy biciklizés mindenkinek belefér! Már napi 30 perc mozgás is csodákra képes.

  1. Csinálj egy edzéstervet!

Sokkal könnyebb megvalósítanod céljaidat, ha van hozzá terved. Ez nem csak az edzésre, hanem univerzálisan is igaz. Sokkal könnyebb céltudatosnak maradnod, ha elkülönítessz időt, amit csak edzésre szánsz. Írd be a naptáradba, vagy akár emlékeztetőnek a telefonodban, máris könnyebben veszed rá magad a sportra!

  1. Mindennapi mozgás

A reggeli és esti gyakorlatokon és a tervezett edzésen kívül is van mit tenni, ahhoz, hogy fitt maradj. Sétálj az autó vagy tömegközlekedés helyett, használd a lépcsőt, ne a liftet és tölts minél kevesebb időt a képernyő előtt. A 21. században talán ez utóbbit a legnehezebb betartani, pedig ez veszi el a legtöbb értékes időt mindennapjainkból.

  1. Keress edző társakat

Az ember alapvetően társas lény. Ezt könnyen ki lehet használni önmagunk motiválására is. Ha unalmas az edzőterem, beszéld meg egy barátoddal vagy családtagoddal, hogy együtt fogtok járni edzeni. Sokkal könnyebb ugyanis otthon maradnod, ha nem számít más az érkezésedre. Egy barátot vagy családtagot azonban nem fogsz felültetni, ha megbeszéltétek a találkozót, ott is kell lenned. Ezen felül akik társaságban edzenek általában tovább is sportolnak, mint akik egyedül.

  1. Fő a változatosság!

Az edzőterem igen monoton lehet, ha minden alkalommal ugyanazokat a gépeket használod. Próbálj meg minden héten különböző eszközökkel edzeni, a változatosság kedvéért. Az sem baj, ha kipróbálsz pár olyan sportot, amit korábban még nem ismertél. Mit szólnál egy kis Zumbához? Vagy CrossFitt-hez? Ha nem válnak be, jövő héten megint kereshetsz valami érdekeset! Így motiválhatod magad arra, hogy minden héten különböző izomcsoportokat mozgass, és talán még az új hobbidat is megtalálhatod!

Változatos mozgás

  1. Hétvégi program

A hétvége a pihenés ideje. De senki sem mondta, hogy a kikapcsolódás nem lehet aktív! Szervezz be pár ismerőst egy kis kosarazásra a parkban, vagy menjetek el kirándulni pároddal a közeli túraösvényre! A lehetőségek tárháza végtelen és akár az egész családnak jó szórakozást biztosít.

  1. Mozgás otthon

Nem mindenki annyira szerencsés, hogy kertes házban lakjon. Akik kis belvárosi lakásokban, vagy panelekben laknak nehezebben veszik rá magukat a mozgásra, mint azok akik természetközelben élnek. De a mozgáshoz nem is feltétlenül kell nagy tér, vagy a természet közelsége. Ha le tudod teríteni a jóga matracod, esetleg elférnek a kézi súlyzóid, egy panelben is könnyedén tudsz edzeni! Kapcsolj be egy kis zenét és égess pár kalóriát!

Reméljük, hogy cikkünk meghozta a kedveteket a mozgáshoz! Amennyiben még többre vágytok, nézzetek szét az oldalon!