A hátsó váll edzése

A hátsó váll delta izom edzése, sokszor azért marad ki, mert nem egy látványos izom és nem is lehet rá nagy súlyokkal dolgozni.

0
36

Becsült olvasási idő: 4 perc

A vállban egy gömbízület található, amely lehetővé teszi, hogy karunkat körben, igen változatos mozdulatokkal mozgathassuk. Azért, hogy ezt az összetett mozgásfunkciót elláthassa ez az izom, a vállizomzat három különálló fejre tagolódik: az anterior (elülső), a medial (középső) és a posterior (hátulsó) deltoidra (deltaizom). Ha szép formás vállat akarunk  a hátsó fejek rostjait is. 

Hátsó váll, vagy hátsó deltaizom edzésére való gép.
Hátsó váll, vagy hátsó deltaizom edzésére való gép.

Pár tipikus és szinte bárhol elvégezhető gyakorlat a hátsó váll edzéséhez

Oldalemelés döntött testhelyzetben

Mind a két kezünkbe vegyünk egy-egy kézi súlyzót. A homlokunkat támasszuk meg, így még jobban lehet figyelni a szabályos kivitelezésre. Végezzünk oldalemeléseket figyelve arra, hogy oldalirányba, vállvonalba emeljük a súlyt. Ha túl hátra visszük a kart, már a hátizmokat eddzük!

 

Oldalemelés hasonfekve

 

 

 

 

Ezekből a videókból kiderül, mik a leggyakoribb hibák válledzés közben és hogyan kerülhetjük el őket.

 

 

 

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Please enter your comment!
Please enter your name here