Így sportolj, ha porckopásod van

0
28

Sérülés, betegség, illetve egy bizonyos kor után jelentkezhet a porckopás, ami nagyon kellemetlen egyre erősödő tünetekkel jár. Ízületi fájdalom, gyengeség jelentkezik, így akadályoz a mozgásban, sportban, a passzivitás pedig sokat árthat az egészségednek.

A probléma neve artiózis és a porcok károsodása, majd felszívódása lesz a betegség következménye. A csontvégeket borító porc elvékonyodik gyulladás, vagy túlterhelés (például elhízás) következtében és a csontfelszínek összeérnek, ami bizony elviselhetetlen lehet. Gyakran felgyűlik az ízületi folyadék, ettől instabillá válik például a csípő, térd, boka, gerinc.

Jellemző tünetek:

  • ízületi merevség, rugalmatlanság
  • mozgás utáni duzzanat
  • ízületi alakváltozás
  • instabil érzet
  • csontos kinövések

Ahhoz, hogy artrózissal folytathasd a sportot, mindenképpen röntgenes diagnózisra lesz szükséged, majd az artrózis kezelése következik, mert másképpen egyszerűen nem megy. Több lehetséges gyógyír van a bajra a helyi fájdalomcsillapító krémektől a gyulladáscsökkentőkön át a szteroid injekcióig, amik csökkentik a tüneteket. Sőt vannak különböző porcerősítő készítmények, amik egyébként a legtermészetesebb megoldást jelentenék, de sajnos többségében hatástalanok, mert vagy egyszerűen placebók, illetve szájon át nem hatásosak, hatóanyaguk kevés a valódi javuláshoz. Mi hát a megoldás, ha valóban hatékonyan szeretnéd kezelni az artiózist és elbúcsúznál a duzzanatoktól, fájdalmaktól, egyszerűen újra élvezni akarod a mozgást, a sportot?

Nagyszerű terápia lehet az Artroflex, Artroflex Plus, mely kollagén peptid, kurkumin és C-vitamin tartalmával kezeli az ízületek és porcok szerkezetét, egyben csökkenti a gyulladást, megelőzi a probléma súlyosbodását, tehát fájdalomcsillapítás és gyulladáscsökkentő gyógyszerek nélkül orvosolja a károsodást, regenerálja az ízületeket. Ha valódi eredményeket akarunk tapasztalni, érdemes kipróbálni.

Mit tegyél sportolás közben, hogy védd az ízületeidet?

  • Ismerd meg erőnléted, teherbíró képességedet, így kevesebb lesz az esélye annak, hogy túlterheled magad.
  • Tartsd be a fokozatosság elvét mindig, különös tekintettel a kihagyások utáni visszatérésre.
  • Tanuld meg szabályosan végezni a gyakorlatokat, ezzel kíméled ízületeidet.
  • Gondoskodj róla, hogy szervezetednek megfelelő kollagén tartalma legyen.

A mozgásszegény életmód, az elhízás különben is számtalan hátrányt, veszélyforrást jelent, éppen ezért sem jó, ha a fájó, rugalmatlan ízületek miatt abbahagyod a sportot. Persze az sem jó, ha a tünetekre fittyet hányva, fájdalomcsillapítókkal a kínokat elnyomva tovább folytatod az edzést, mert a következmény sajnos a betegség romlásához vezet, amit már nem oldanak meg a tüneteket elfojtó gyógyszerek.

- ajánlat -