Jógázni jó

0
78
Jógázni jó

A sokszor kimerítő mindennapok után érdemes egy kicsit lazítani. Erre kiválóan alkalmas lehet a jóga, amely több ezer éves indiai múltra tekint vissza. A szó, az elnevezés pedig a szellem, a lélek és a test egyesítését jelenti. A gyakorlatok fizikailag kellemesen leterhelők, azonban emellett a jóga több mint csupán sport. Megtanít helyesen lélegezni, ezzel együtt relaxálni és kikapcsolódni. Ez utóbbi nagyon fontos mindazok számára, akik nap mint nap szellemileg és fizikailag is leterhelik a szervezetüket, és aki minden lehetőséget megragadnak egy kis feltöltődésre.

Egy hagyományos jóga óra mellett, számos lehetőség kínálkozik számunkra. Tehát nem kell elkeseredni akkor sem, ha a napi teendőink mellett nem tudunk időt szakítani arra, hogy elmenjünk egy stúdióba, mivel kiváló megoldást nyújtanak számunkra a manapság egyre népszerűbb online elérhető jóga órák. Az egyik előnyük, hogy ha nincs kedved mások előtt jógázni, akkor csupán egy kis helyre és néhány nyugodt pillanatra van szükséged otthon.

jóga gyakorlatok

Nézzük most meg, hogy miért érdemes jógázni, milyen pozitív hatásai vannak ennek a sportnak.

A jóga segíti a fogyást

Természetesen nem ez az elsőszámú célja a jógának, azonban már az maga, hogy a jógagyakorlatok elvégzése is energiafelhasználással jár, kalóriát éget el. Számos gyakorlat kifejezetten segítheti a fogyást, mert a különböző testhelyzetek, amit a jóga során felveszünk serkentik az anyagcserét és a bélműködést egyaránt. Sokan, akik elkezdenek jógázni ezzel párhuzamosan egy idő után önkéntelenül odafigyelnek a táplálkozásukra is, aminek a segítségével szintén eltüntethető néhány felesleges kiló. Ha kifejezetten kalóriaégetés a célunk, akkor az egyik leghatékonyabb jóga típus az úgynevezett bikram jóga.

A jóga csökkenti a vérnyomást

Több külföldi kutatás is bizonyítja, hogy a jóga gyakorlása csökkenti a vérnyomást, mivel mérsékli a stresszt. Különösen igaz ez egyes légzésgyakorlatokra. Ezekre a gyakorlatokra egyfajta kiegészítő tevékenységként gondoljunk, hiszen az alapvető kiváltó okok megszüntetése a legfontosabb, amely a megfelelő diéta (érdemes kerülni a sót, és sok fokhagymát fogyasztani) vagy optimális gyógykezelés segítségével érhető el.

jóga előnyei

Növekvő agyi aktivitás

Az agyműködés fejlesztéséhez jelentősen hozzájárulnak az olyan sportok vagy szabadidős tevékenységek, amik egyszerre mozgatják meg a testet és a lelket. Erre kifejezetten jó példa a jóga. Kutatások alapján a rendszeresen jógázók esetében az agy kognitív és érzelmi feldolgozása sokkal jobb eredményeket mutat, mint az olyan embereknél, akik nem végeznek ilyen jellegű gyakorlatokat.

Javítja a testtartást és egyéb problémákon is segít

A jóga legfontosabb fizikai hatásai közé tartozik, hogy, például a gerincjóga kifejezetten javítja a testtartást. A gerincjóga segítségével erősítjük és nyújtjuk az izomzatot, ezáltal javítjuk a testtartásunkat is. A szakemberek visszajelzése alapján a jóga sokszor hatékonyan lép fel a hátfájás, nyakfájás és a fejfájás ellen is.

Kiváló kiegészítő tevékenység más sportok mellé

Számos olyan ember akad, aki a jóga segítségével sokkal eredményesebbek tudnak lenni a saját sportágukban is. A futáshoz kifejezetten hasznos tud lenni a jóga, mert lazítja és rugalmassá teszi az izmokat. Nem is beszélve arról, hogy egy intenzívebb edzés során az izmok regenerációját kiválóan tudjuk segíteni, gyorsítani a jógagyakorlatok segítségével.

Jóga fajták

Milyen jógát válasszak?

Zárásként nézzünk meg néhány érdekesebb jógafajtát:

  • kismama jóga: A szülésre nyújt rendkívül kifinomult felkészülést. A kismama jóga során a szükséges izmok nyújtása és megerősítése a cél. Ahogy a neve is jelzi ez kifejezetten várandós anyukák részére ajánlott.
  • női jóga: A női test igényeihez igazított gyakorlatokat tartalmazza. Sokszor olyan fontos területekre fókuszál, mint a menstruációs problémák vagy a fogamzási nehézségek.
  • Bikram-jóga: A hatha jóga alapjaira épül. Talán a legkülönlegesebb jógafajta, melynek egyedisége abban rejlik, hogy a gyakorlatokat 40 fokos hőségben végzik.
  • Relax jóga: Ennél a jógatípusnál a stresszbetegségek gyógyítása és megelőzése a cél. Éppen ezért az egyik legfontosabb eleme a relaxáció és a lelki feltöltődés.
  • Astanga jóga: Egy rendkívül intenzív jógatípus, ahol folyamatosan zajlanak a gyakorlatok megállás nélkül. Gyakorlatsora elég kötött.

Ajánlott lehet többfajta jógatípust is kipróbálni, mert csak a gyakorlatban láthatjuk meg, hogy melyik válik be számunkra igazán.

Jóga hatásai

Remélhetőleg mostanra sokaknak megjött a kedve egy kis jógázáshoz, hogy a segítségével a felgyülemlett stresszt levezessük és még kiegyensúlyozottabban teljenek a mindennapjaink.