Merevlábas felhúzás rúddal

Alapgyakorlat, mely a hátsó comb izom (combbicepsz) és az alsó hát edzésére szolgál. Angol neve: Stiff Legged Deadlift. Cél: A hátsó combizom, a farizom és a hát alsó izmainak erősítése. Ajánlott: Kezdőknek, haladóknak, nőknek, férfiaknak.

0
192

Becsült olvasási idő: 2 perc

Cél: A hátsó combizom, a farizom és a hát alsó izmainak erősítése.

Ajánlott: Kezdőknek, haladóknak, nőknek, férfiaknak.

Kivitelezés: Fontos a helyes tartás, a hátunkat homorítsuk és tartsuk egyenes a gyakorlat végrehajtása során. Lábunk legyen kis terpeszben és a csípőt toljuk hátra az egyensúly megtartása érdekében. A helyes kivitelezés során először a combhajlító izmunkat kell “érezni”, nem a hátunkat.

Tipp: Ha kicsit “rogyasztjuk” a térdet könnyebb kivitelezni a gyakorlatot és kíméljük a térdünket. A gyakorlat végezhető kézi súlyzókkal is.

Javasolt súly: Óvatosan válasszunk súlyt, mert a gyakorlat megterheli a gerincet!
Kezdőknek: 20 kg-os rúd
Nőknek: edzésterv függő
Haladóknak: edzésterv függő

Gyakori hibák: Általában a felhúzása (deadlift) során elkövetett hibák. Görbe hát, besegítés a hátizmokkal, a súly helytelen megválasztása.

Tipikus hibák merevlábas felhúzás során.

 

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Please enter your comment!
Please enter your name here