Minden amit a futópados futásról tudni érdemes

0
80
futópados futás

Nem árulunk el nagy titkot azzal, ha azt mondjuk a futás az egyik legpopulárisabb tömegsport, ami nem is véletlen. Szinte bárhol űzhető és tulajdonképpen bárki képes egy könnyű kis kocogásra, hiszen nem igényel különösebben nagy állóképességet, hogy elkezdjünk egy kicsit futni. Nem mellesleg a leghatékonyabb sportok egyike, ha szeretnénk megszabadulni a felesleges kilóinktól. Kezdésnek ráadásul szinte csak egy megfelelő cipőre és egy egyszerű ruházatra van hozzá szükségünk, semmi másra. Ugyanakkor napjainkban már a futópadok egy új dimenziót nyitottak meg a felhasználók számára, hogy ezt a kicsit monotonnak tűnő sportot élvezetesebbé tegyék számunkra. Így a futópados futásnak számos előnye megjelent a hagyományos szabadtéri futással szemben.

futás

Futópados edzés otthon = Időtakarékosság

Sokan közülünk a mai rohanó világban rendkívül elfoglaltak és nem sok idejük marad sportra, vagy egyéb szabadidős tevékenységre. A futópados futásnak rendkívül nagy előnye az időtakarékosság. Segítségével semmilyen extra időt nem veszítünk, nem kell külön elmennünk egy futópályára vagy egy edzőterembe, hogy a napi edzést elvégezzük. Amikor a munkánk kiszámíthatatlan, esetleg még otthon is dolgoznunk kell, akkor is rá tudunk pattanni a futópadra, hogy mozogjunk egy kicsit. Az sem jelent nagy bajt, ha megszakítanak minket egy telefonhívással, esetleg gyorsan egy email-t kell küldenünk, hiszen munkánk befejeztével tudjuk folytatni a futást akár később is.

futás edzés terv

Az edzésterv pontosabb végrehajtása, jobb eredményeket hoz

A komolyabb futóedzéseket végzők számára, akik inkább a szabadtéri futást részesítik előnyben, azok esetében is egy nagyon jó kiegészítő lehetőséget nyújt egy futópad használata. A futógép különböző edzésprogramjai segítségével az állóképességet növelő emelkedős futásra vagy az úgynevezett, fartlek (iramjáték) és intervallos (résztávos) edzésekre is hatékonyan használható. Már csak azért is, mivel rossz időjárás vagy nem megfelelő terepviszonyok esetén ezeknél az edzésformáknál kevésbé hatékony edzést tudunk csak végezni. A futópad segítségével rendkívül jól fejleszthető a gyorsulásunk rövidebb tréningekkel, hiszen a futópad adja a tempót és nincs lehetőség arra, hogy elkényelmesedjünk, mint mondjuk a szabadtéri futás során.

futás sérülések

A sérülésveszély minimalizálása

A hagyományos aszfaltos futáshoz képest, a futópadokban lévő csillapított futófelület az ízületeket jobban védi, így a sérülésekre is jóval kisebb az esély. A terepfutás esetén ugyan a csillapítás nagyobb, mint az aszfalton, viszont az egyenetlen talaj miatt a ficamok, rándulások, a botlások okozhatnak akár komoly sérüléseket is. Sosem szabad azonban elfelejteni, hogy a megfelelő futócipő használata elengedhetetlen kelléke a futásnak és a sérülések elkerülésének. A futópados edzésekhez elsősorban az aszfaltra javasolt futócipő ajánlott.

 

A futás nem feltétlenül egyenlő a monotonitással

A futást néhányan túl monotonnak, unalmasnak tartják, ezért sem kezdik el. Főként a futópados változatra mondják, hogy unalmas. Természetesen van benne igazság, azonban gondoljunk csak bele abba, mennyi lehetőség rejlik benne, hogy ezeket az edzéseket feldobjuk és érdekesebbé tegyük. Otthoni futópados edzések során nyugodtan nézhetjük a televíziót, hallgathatunk edzés közben zenét, hangoskönyvet, esetleg még nyelvet is tanulhatunk. A monotonitást meg tudjuk szakítani az előre programozott edzések használatával és iramjátékos edzések beiktatásával is. Tehát láthatóan inkább rajtunk áll, hogy egy futópados edzés mennyire szórakoztató vagy sem és a monotonitás is kiküszöbölhető.

futás otthon

Nem igényel külön ruházatot és a frissítés is könnyebben megoldható

A szabadtéri futást leginkább a változékony és sokszor kiszámíthatatlan időjárás szokta megkeseríteni. Gondoljunk csak bele abba, ha az időjárás nem is zavar minket és hajlandóak vagyunk kimenni egy esős napon, akkor is szükséges erre alkalmas ruházatot vásárolni, mivel a hagyományos utcai viseletű kabátok nem alkalmasak, mert bár a víztaszító rétegük megfelelhet, de sajnos a szellőzőképességük már nem valószínű. Hasonló lehet a helyzet csúszós hideg időben is, mert oda már egy csúszásgátló vagy egy kevésbé csúszós futócipő is szükséges, nem is beszélve a többi kiegészítőről, mint a sapka, sál, kesztyű, jólláthatósági ruházat és kiegészítők vagy aláöltözet, zokni.

Hosszabb futások esetén nagyon fontos tényező a megfelelő frissítés, amivel rendszeresen pótoljuk az elveszett vizet és az egyéb ásványi anyagokat. Nos a szabadtéri futás esetén felmerülhet mint probléma, hogy azt plusz teherként magával kell vinni a futónak, nem úgy mint a futópad esetén, ahol könnyen tudjuk tárolni ezeket a dolgokat .

 

futópad

A hagyományos futás szépségét nem lehet elvitatni és nem ez nem is célunk, hiszen a természet, a szabad levegő adta élmény önmagáért beszél, de látható, hogy mennyit segíthet egy futópad azokban az esetekben, amikor nincs lehetőségünk kimenni a szabadba futni, legyen annak oka az időjárás vagy szimplán az időhiány.