TRX Gyakorlatok, Edzés otthon

A TRX az angol Totalbody Resistance Exercise, magyarul teljes testtel végzett ellenállásos edzés rövidítése. Maga a betűszó egy védett márkanév. Nézzük mi mindenre jó és mire nem ez a manapság olyan divatos eszköz és a körő épült edzési rendszer.

0
27
trx gyakorlatok otthoni edzéshez

Becsült olvasási idő: 5 perc

A TRX kifejlesztésénél pont a sokoldalú használhatóság volt a cél és ezt az eszköz maradéktalanul teljesíti. Rengeteg gyakorlatot mutatunk be, amivel egyaránt lehet erőnléti edzéseket, cardio és állóképességi edzéseket is végezni.

A felfüggesztéses edzés (Suspension Training) jellemzője, hogy a felhasználó kezét vagy lábát egy felfüggesztési pont tartja, miközben a másik végtaggal a talajon támaszkodik. Ellenállásként a saját testsúlyt használja, az intenzitást a test talajjal bezárt szöge illetve a stabilitás adja. Ezáltal gyakorlatok százainak elvégzését teszi lehetővé. Alkalmazható bárhol, bármilyen fittségi szinten, és bármilyen fittségi célhoz. Használatával erőt, állóképességet, koordinációt, hajlékonyságot, és a core izmok stabilitását tudjuk fejleszteni.

A TRX-et egy amerikai Navy Seals kommandós fejlesztette ki, akit zavart, hogy a hosszabb küldetéseken, illetve a tengeren, tengeralattjárókon szolgálatban nem álltak rendelkezésre a normál konditermi felszerelések. Ezért nekilátott egy könnyen hordozható eszköz kifejlesztésének, amit mindenhová magukkal vihettek, mégis egy minden izmot maximálisan megterhelő edzésrendszert lehet vele végrehajtani. Az eredmény a hagyományos torna gyűrűn alapuló, mégis sokkal komplexebb eszköz lett: a TRX.

Az alábbi videón Randy Hetrick a TRX feltalálója mutatja be az eszköz sokoldalúságát.

A három alapgyakorlat, amit magunktól is elkezdhetünk, ha van TRX-ünk.

Gyakorlatok kezdőtől haladó szintig.

 

25 kőkemény TRX gyakorlat, csak a legfanatikusabbaknak

 

 

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Please enter your comment!
Please enter your name here