Váll edzés otthon, vagy edzőteremben

A vállizom a leglátványosabb terület a testünkön. Az igaz, hogy a többségük mély rétegben helyezkedik el és kívülről nem látható helyen fekszik, de a tömegükkel nagyon sokat dobhatnak/javíthatnak a váll méretén, formáján és stabilitásán.

0
359
Váll izom és edzése

Becsült olvasási idő: 3 perc

Váll edzés

A vállunk edzésére különböző módszerek vannak. Edzhetünk rá saját testsúllyal, gépekkel, kétkezes, egykezes súlyzókkal, TRX-szel, tornagyűrűvel, tárcsákkal, csigás gépeken….
Illetve kivitelezhetjük a gyakorlatokat: Állva,ülve,fekve és még sorolhatnánk.

A mai korszerű gépek lehetővé teszik kezdők számára is a különböző feladatok pontos kivitelezését. Kialakításuk mondhatni csökkenti (kizárja) a hibalehetőséget ami a feladatmegoldásokat illeti. Emellett segíti az izomcsoportra gyakorolt mozgást.

Váll edzés otthon, saját testsúllyal

Ha nincsenek otthon súlyzóink, esetleg edzőgépünk, végezhetünk saját testsúllyal is gyakorlatokat. A legegyszerűbb a fekvőtámasz, illetve annak különböző módozatai. Haladóbbak akár kézállásban is megpróbálhatják.

Ezekben a rövid videókban igazán gyilkos és bárhol használható váll edzés gyakorlatokat találsz. Nem kell hozzá semmilyen eszköz, csak te és az akaraterőd.

Váll edzés súlyzóval (otthon és edzőteremben)

1. Válledzés oldalsó tárogatással – alapgyakorlat

 

 

Vállizmok

A DELTAIZOM a csoport legjelentősebb tagja, amely felületes rétegben helyezkedik el. Az egész vállat palást szerűen beborító formában figyelhető meg.

Három jól elkülöníthető része van, melyeket azonban NEM nevezhetünk fejnek, mint azt gyakran hibásan halljuk vagy olvassuk.

Helyesen:

  1. elülső
  2. középső
  3. hátulsó

részeknek,vagy rostvonulatnak nevezzük. Tapadása a karcsont külső felszínén van, tehát a vállat áthidalva,annak mozgását irányítja.

Váll edzés, deltaizom

A DELTAIZOM emeli fel a kart oldalsó középtartásba (távolítás), húzza előre vagy hátra a test síkja mögé, illetve szerepet játszik a kar kifelé és befelé forgatásában is. A karok vízszintes fölé történő emelését, a fűrész izom segítségével tudja csak végrehajtani. Ehhez a fűrészizom lapockabillentő hatása szükséges.

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Please enter your comment!
Please enter your name here